مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)

۵۱ بازديد


در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و تمامی مسائل مربوط به آن را از صفر تا صد در نظر خواهیم گرفت. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر می باشد:

با خرید خانه مکانی برای زندگی پیدا کنید

• مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

• مهاجرت در قبرس را بررسی کنید

• اخذ ویزای کار با دعوتنامه

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که مایل به زندگی در قبرس هستند، خرید ملک معقول ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای اقامت در قبرس شمالی است. برنامه‌های فروش متفاوت و مناسب‌ترین شرایط پرداخت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد مصالح ساختمانی را خودتان انتخاب کنید و همچنین پرداخت‌های بلندمدت بدون بهره تا 84 ماه را به شما امکان می‌دهد.

این املاک از اتاق‌های استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی فوق‌العاده مجلل، با قیمت‌های حداقل یک سوم قیمت‌های سایر کشورهای مدیترانه‌ای، که جاذبه‌های بسیاری از کشورهای اروپای شمالی و کشورهای روسی‌زبان را به خود جلب کرده است، متغیر است. خرید ملک در قبرس شمالی..

اصولاً با خرید ملک، هزینه اقامت خود را پرداخت کرده اید و اقامتگاه خانوادگی قبرس را اخذ کرده اید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با توجه به افزایش قیمت ملک که هر ساله بین 10 تا 30 درصد در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد افزایش سالانه سرمایه خود باشید. به علاوه، با تبدیل ریال به پوند، برنده نهایی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود که تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبها انگلیس است. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و مدارک ثبت نام به لیر ترکیه می باشد. البته املاک قبرس در مقایسه با املاک ترک دارای مزایای بسیار دیگری نیز می باشد که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه; خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارز ارزشمند پوند استرلینگ

ممنوعیت فروش ملک به خارجی ها و فروش به ترک ها یا ادارات دولتی به نصف قیمت به لیر ترکیه با قیمت توافقی دولت قیمت توافقی بین خریدار و شخص – فروش است و دولت محدودیتی در قیمت ایجاد نمی کند. و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات هر ملک برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای درگیر جنگ مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. محدودیت های زیادی نیز برای اسرائیل اعمال شده است. ).

جواز فروش حداقل بعد از سه سال (فقط املاک آماده) مجوز فروش چندگانه حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

بدون در نظر گرفتن قیمت فقط با مقادیر مشخص شده در ملک اقامت کنید (البته تعداد تخت ها باید متناسب با اعضای خانواده باشد)

برای سکونت در ملکی در سایر مناطق ملکی در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آن زندگی کنند (توجه داشته باشید که ملک در نزدیکی مناطق نظامی و امنیتی بدون سند به خارجی ها فروخته می شود و قراردادی است. اما آنها محل اقامت ندارند. مشکل).

به طور کلی، شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد، نمی توانید برای آپارتمان اقدام کنید. از طرف دیگر، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اجازه اقامت درخواست دهید (این درصد در قوانین جدید قبرس شمالی 2024 بیشتر است).

افزایش قابل توجهی در قیمت املاک (لیره) وجود ندارد. رشد قیمت ملک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

خرید اشراف، خرید زمین و اشراف به طور مساوی بین شهروندان قبرسی تقسیم شد

چه کسی در هنگام خرید ملک اقامت می گیرد؟

شخصیت خریدار و زیرشاخه ها.

زیر مجموعه های مصرف کنندگان فردی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر 18 سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت مراجعه کنند (بدون محدودیت سنی برای دختران، تا 25 سال برای پسران).

• والدین خریدار

به یاد داشته باشید که تعداد اتاق ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه ای که در زمینه سرمایه گذاری و مسایل مسکن داریم، خرید دو ملک مجزا را برای کسانی که به دنبال آپارتمان برای والدین خود نیز هستند پیشنهاد می کنیم. شما می توانید برای اقامت دائم والدین خود یک ملک جداگانه بخرید (حتی به صورت استودیو-سوئیت یعنی واحد بدون اتاق خواب) در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. . برای شما

آیا خواهر و برادر می توانند با هم در یک ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که افراد زیادی می توانند در یک شرکت شریک باشند، اما قوانین اخذ اقامت با مشارکت متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، تنها خانواده (مالک و فرزندان) می توانند در ملک زندگی کنند، یا اگر هر دو مجرد باشند، دو خواهر و برادر می توانند در این ملک زندگی کنند.

چه کسی می تواند در قبرس شمالی زمین بخرد؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه گذرنامه معتبر کمتر از یک ماه از کشور مبدا این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی از طریق اینترپل سوابق این افراد را ردیابی می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری، می توانند مدرک دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در قانون جدید قبرس شمالی 2024 محدودیت های زیادی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل نیز اعمال خواهد شد.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

همه صاحبان املاک در قبرس شمالی می توانند برای اقامت درخواست دهند. این اقامت برای سه سال اول، دو سال و سوم تا پنج سال سالانه است و از سال پنجم به بعد با داشتن شرایط زیر قابل تبدیل به اقامت دائم است:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، شما ملزم به ارائه منابع مالی هستید (در حال حاضر 20000 دلار برای املاکی که از قبل خریداری شده اند و 15000 دلار برای املاکی که قبلاً در سال اقامت در اختیار داشتند). شرط اقامت پنج ساله داشتن ملکی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر می خواهید ترک کنید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر سال یا دو بار در سال اقامت خود را تمدید کنید و اقامت دائم دریافت نمی کنید.

• ارائه آدرس رسمی محل سکونت (اجاره املاک پیش خرید شده و اثبات ملک خریداری شده).

• آزمایشات پزشکی برای تایید عدم وجود بیماری های عفونی.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت از زیر مجموعه های مالک.

• گواهی ترخیص سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از 1 ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مجزا باشد، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص دریافت کند).

آیا پس از اخذ اقامت با خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را (از ویزای مالک ملک به ویزای تجاری) تغییر دهید. وزارت کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه، جریمه های سنگین یا اخراج از کشور به شما تعلق خواهد گرفت.

به یاد داشته باشید که دو شرط اصلی برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی وجود دارد.

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی در سال دوم تحصیلی)

• داشتن تجربه مورد نیاز (مربوط به بخش ساخت و ساز یا بخش گردشگری یا بخش آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز مجهز دولتی

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (به استثنای کسانی که به زبان ترکی در دانشگاه ادامه تحصیل دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و مستر کارت و ویزا (کارت اعتباری و کارت نقدی) و ارزهای معتبر مانند پوند استرلینگ، دلار، یورو و لیر ترکیه را بپذیرید.

امکان خرید اقساطی و اخذ وام بانکی وجود دارد

تسهیلات عالی برای اخذ ویزای توریستی سایر کشورها

مهاجرت به قبرس شمالی با افتتاح یک تجارت

دولت قبرس شمالی euromy سیاست های خود را بر اساس جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس اعطای وام های بلند مدت با بهره بسیار کم، سرمایه گذاران زیادی را از سراسر جهان به فکر راه اندازی کسب و کار و آن در قبرس شمالی انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار زیاد است. این کشور سه برابر بیشتر از قبرسی ها دانشجوی خارجی دارد. طبق برآوردها پیش بینی می شود سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که نیازهای دانشجویان و گردشگران را تامین می کنند می توانند بازار کار خوبی داشته باشند.

علاوه بر این دو حوزه، هر کاری که مربوط به بازار ساختمان باشد، بازار بسیار مطلوبی برای رشد و توسعه دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک قبرس شمالی روی آورده اند و فعالیت های ساخت و ساز با سرعت و مقیاسی سریع در این کشور در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد کسب و کارهایی با آینده بهتر صحبت کنیم، باید بگوییم:

کافه یا رستوران

عکاسی و کارهای فنی مرتبط با امور دانشجویی

تعمیر گوشی موبایل

وارن

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندس عمران

ساخت کابینت و مبلمان چوبی

تولید سنگ های ساختمانی.

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی برای اخذ اقامت نیز موثر است. صاحبان کسب و کار ویزای کارآفرینی اولیه 2 ساله دریافت می کنند و همه زیرشاخه های آنها بدون نیاز به کمک مالی اقامت دریافت می کنند (زیر کلاس ها در همه انواع اقامت یکسان هستند). صاحبان مشاغل برای دریافت اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه کمک مالی ندارند و روند اقامت آنها سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا با ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

دو راه برای دریافت ویزای تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد:

• ثبت نام در دانشگاه

در کالج هایی ثبت نام کنید که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند. به عنوان مثال، مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارس فنی و حرفه ای را ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

یک دانشجو (چه لیسانس و چه کارشناسی ارشد) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. با این حال، شرکای بالای 18 سال او باید توانایی مالی خود را به دولت ثابت کنند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و افراد تحت تکفل آنها از کلیه تسهیلات دولتی رایگان برخوردار خواهند بود و مجاز به افتتاح حساب بانکی خواهند بود.

در این صفحه دانشگاه های قبرس شمالی را به تفصیل توضیح داده ایم.

مزایای اقامت تحصیلی در قبرس شمالی معایب اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - استفاده از خدمات پزشکی رایگان در مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در دانشگاه ها و سایر مراکز دولتی - امکان اخذ ویزا برای همراه دانشجویان، امکان اقامت دائم - الزام به خروج. بلافاصله پس از فارغ التحصیلی اعلام شود

اخذ اقامت قبرس از طریق استخدام

به طور کلی، ویزای کار در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست با این حال، کارفرمایان حق دارند کاندیداها را در صورتی که تیمی از کارشناسان در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند از آنها در کار خود در قبرس استفاده کنند، معرفی کنند. در چنین مواردی کارفرما در قبال کارمند مسئول است و اگر کارمند مرتکب جرم شود، کارفرما کفیل قانونی می شود.

همچنین کارفرما موظف است پولی را به نام کارمندان خارجی خود در بانک مسدود کند. تمام این نکات سختگیرانه برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است تا افرادی که ویزای قبرس را دریافت کرده اند و از فیلترهای اصلی دولتی (ظرفیت مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند در اولویت قرار دهند.

کارفرما موظف است حداقل دستمزد تعیین شده توسط وزارت کار را در قالب حقوق کارمند و با پرداخت حق بیمه ماهانه کارگران پرداخت کند. در حال حاضر هزینه بیمه برای کارمندان غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق اولیه حدود 20000 لیر ترکیه است.

اقامت و مهاجرت به قبرس از طریق تمکن مالی

اخذ ویزای موقت 1 ساله با فاند و اجاره خانه راهی برای درخواست اقامت سال قبل می باشد. این در قوانین جدید 2024 برای این نوع ویزای موقت لغو شد. مقدار وجوه باید بیش از 25000 دلار باشد. لازم به ذکر است که مبلغ باید در حساب شما در گردش باشد و از زمان رسیدگی تا اخذ اقامت دائم در حساب شما موجود باشد. (که حدود دو ماه یا کمی بیشتر طول می کشد) یک فرد با بودجه می تواند برای زیر مجموعه خود برای ویزای سالانه اقدام کند. و هیچ هزینه اضافی برای انواع فرعی مورد نیاز نیست. (زیررده ها برای همه نوع اقامتگاه ها یکسان است.)

تمامی افرادی که به این شکل اقامت اعطا می شوند، مانند هر نوع اقامت دیگری از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری برای اخذ اقامت قبرس شمالی


جالب است که در قبرس شمالی پاسپورت را برای پول نمی فروشند. دلیل این امر حفظ سطح بالایی از امنیت در این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی می کنند با فروش شهروندی به خارجی ها با قیمت های گزاف، ضعف های اقتصادی خود را جبران کنند. در نتیجه جنایتکاران ثروتمند در جست و جوی هویتی جدید برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و به خطر انداختن امنیت آن کشورها به این کشورها سرازیر می شوند. قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در طول 5 سال اول اقامت، مهاجرت را به شدت و با احتیاط اندازه گیری می کند. و پس از بررسی حداقل 5 ساله، مرحله اول راه را برای کارت اقامت دائم و فاز بعدی پاسپورت هموار می کند.

در سال های اخیر، در ایران شاهد تعدد آژانس ها و موسسات مهاجرتی و اعزام دانشجو به خارج بسیاری بوده ایم که نه تنها در تهران، بلکه در شهرستان ها نیز شروع به فعالیت داشته اند. همانطور که می دانید،ما همیشه به دنبال کیفیت بوده ایم و در این مقاله نیز سعی شده بهترین موسسات مهاجرتی که برتر هستند و با استانداردهای بالا اقدام به اجرای خدمات مهاجرتی و اعزام دانشجو می کنند معرفی گردند.

متقاضیان مهاجرت به خارج

متقاضی مهاجرت به خارج، باید هوشمندانه در مسیر خود، اقدام به دریافت کمک کند چرا که پس از شروع و عقد قرارداد مهاجرتی، راه پیش ندارد. این انتخاب باید فوق العاده با تفکر، بررسی دقیق و درایت باشد. آکادمی اکسیر تلاش می کند به شما برای تصمیم گیری موسسه برتر مهاجرتی کمک کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.