طرز تهيه اسموتي: با تركيب اين چند ميوه لاغر شويد

۹۶ بازديد

افراد زيادي براي اينكه به وزن دلخواه و تناسب اندام برسند، تمايل دارند كه لاغر شوند. در اين مطلب از مجله جوان ايراني طرز تهيه چندين اسموتي براي لاغري را براي شما آموزش مي‌دهيم. اين اسموتي‌ها باعث چربي سوزي و كاهش وزن شما خواهد شد. به مواد اوليه آن دقت زيادي كنيد، زيرا تركيب آن‌ها بسيار مهم است.

 

مصرف اسموتي براي لاغري
همراهان گرامي مجله جوان ايراني، هرگز فراموش نكنيد كه هرچند اسموتي‌هاي لاغري در اين مقاله بسيار مفيد هستند، اما مطمئن باشيد بدون فعاليت ورزشي و تغذيه مناسب به وزن ايده‌‍‌آل خود نخواهيد رسيد. بنابراين در طي روز حتما فعاليت‌هاي ورزشي مناسب را انجام دهيد و پرخوري نكنيد. در اين شرايط كرونايي برخي از افراد تمايلي به باشگاه رفتن ندارند، در اين صورت مي‌توانيد تمرين‌هاي ورزشي را از اينترنت دانلود كرده و در خانه ورزش كنيد.

مصرف پروتئين را افزايش دهيد: همانطور كه ذكر شد شما عزيزان بايد براي لاغري در كنار مصرف اسموتي، مراقب تغذيه روزانه خود نيز باشيد. مصرف پروتئين‌ها را در كنار كربوهيدرات‌ها در دستور تغذيه خود قرار دهيد.

 

كاهش شكر و نمك براي لاغري
همان‌طور كه مي‌دانيد نمك، شكر و چربي‌هاي اشباع نشده، باعث افزايش وزن مي‌شود. بنابراين بايد مصرف آن‌ها را محدود كنيد. اگر نمك زياد مصرف كنيد ورم كرده و مايعات درون سلول‌هاي بدن شما جمع مي‌شود.

 

طرز تهيه اسموتي براي لاغري


فراموش نكنيد كه ترجيحاً از مخلوط كن با سرعت بالا استفاده كنيد تا مواد سريع‌تر يكدست شوند. براي اينكه مزه‌ي اسموتي‌هاي سبزي كه براي شما معرفي مي‌كنيم بهتر شود، مي‌توانيد كمي شيرين‌كننده استويا استفاده كنيد. همان‌طور كه مي‌دانيد استويا باعث افزايش قند خون نمي‌شود، اما اگر ديابت داريد بايد تحت نظر پزشك استويا را مصرف كنيد.


طرز تهيه اسموتي كرفس و اسفناج
مواد لازم:

اسفناج به مقدار لازم
انگور بي‌هسته به مقدار لازم
سيب ۱ عدد
آب ۱ فنجان
استويا در صورت تمايل
بذر كتان ۱ قاشق سوپ‌خوري
دقت كنيد مواد اوليه كه به مقدار لازم براي شما بيان‌شده، مي‌تواند مثلاً يك مشت باشد.

براي طرز تهيه اين نوع اسموتي كه بسيار براي لاغري و كاهش وزن مفيد است، ابتدا تعداد برگ‌هاي سبزرنگ را به همراه آب داخل دستگاه مخلوط كن ريخته و با همديگر مخلوط كنيد. سپس كم كم مواد ديگر را اضافه كنيد‌. اسموتي تهيه شده را در داخل بطري بريزيد، درب آن را محكم ببنديد و در يخچال نگهداري كنيد.

دقيقاً مانند طرز تهيه اسموتي كرفس و اسفناج، شما عزيزان مي‌توانيد ‌اسموتي كاهو و اسفناج را نيز تهيه كنيد كه در ادامه به چگونگي طرز تهيه آن مي‌پردازيم.


طرز تهيه اسموتي كاهو و اسفناج
مواد اوليه:

كاهو به مقدار لازم
اسفناج به مقدار لازم
آب يك فنجان
كيوي يا سيب يك عدد
موز يك عدد
دانه چيا يك قاشق
براي تهيه اين اسموتي بسيار خوشمزه، اگر مخلوط كن شما بزرگ است، مي‌توانيد تمام مواد را با هم بريزيد، ولي دقت كنيد سبزي‌ها به‌عنوان‌مثال كاهو و اسفناج را با هم مخلوط كنيد، سپس بقيه مواد را اضافه كنيد.

فراموش نكنيد صبح‌ها زمان مناسب براي مصرف اسموتي‌هاي سبز است. حتي شما عزيزان مي‌توانيد قبل از ورزش نيز اين نوع اسموتي‌ها را نوش جان كنيد.



طرز تهيه اسموتي جعفري و ليمو
مواد لازم

۱ دسته جعفري
۱ عدد ليمو
۱ ليوان آب
براي تهيه اين نوع اسموتي، ابتدا جعفري‌ها را خورد كنيد، سپس آب و ليمو را با جعفري مخلوط كنيد. دقت كنيد كه اين تركيب را بايد هرروز با معده خالي بنوشيد. ۵ روز اين اسموتي را مصرف كرده، سپس يك استراحت ۱۰ روزه داشته باشيد و مجدد آغاز كنيد. اسموتي جعفري و ليمو، نه‌تنها انواع ويتامين‌ها و مواد معدني را به بدن شما مي‌رساند، بلكه با آن مي‌توانيد كالري بسيار زيادي بسوزانيد و وزن خود را كاهش دهيد.



اسموتي زغال اخته و ماست وانيلي
مواد لازم

ماست ۱۷۰ گرم
يخ ۱ فنجان
۱ قاشق غذاخوري روغن كتان
۱ فنجان شير سويا يا شير خامه گرفته
۱ فنجان زغال اخته تازه
طرز تهيه اسموتي زغال اخته و ماست، به اين صورت است كه ابتدا زغال اخته و يخ را در مخلوط كن بريزيد و با هم مخلوط كنيد‌. سپس هنگامي‌كه اين تركيب را در ليوان ريخته، مي‌توانيد به آن روغن كتان هم اضافه كنيد. توجه كنيد كه به جاي يخ مي‌توانيد از زغال اخته يخ‌زده نيز استفاده كنيد.

 

اسموتي موز و كره بادام زميني


مواد لازم

موز رسيده به مقدار لازم
كره بادام زميني ۲ قاشق غذاخوري
ماست ساده بدون چربي يك‌دوم فنجان
شير بدون چربي نصف فنجان
۱ قاشق غذاخوري عسل
۴ تكه يخ
براي طرز تهيه اسموتي موز و كره بادام زميني، تمامي مواد موردنياز را در مخلوط كن ريخته و خوب با هم مخلوط كنيد. سپس آن را در ليوان ريخته و ميل كنيد.


طرز تهيه اسموتي هلو
مواد لازم

۱ فنجان هلو يخ زده
۱ فنجان شير خامه گرفته‌شده
۲ قاشق چاي‌خوري روغن كتان
براي طرز تهيه اسموتي هلو ابتدا هلوهاي يخ زده را به همراه شير در مخلوط كن ريخته و با هم خوب مخلوط كنيد. سپس وقتي‌كه كاملاً يكدست شد آن را در ليوان بريزيد و به آن روغن كتان اضافه كنيد و مجدد با هم مخلوط كنيد. اسموتي شما آماده است مي‌توانيد نوش‌جان كنيد.


طرز تهيه اسموتي سيب
مواد لازم

سيب خردشده ۱ عدد
ادويه پاي سيب ۱ قاشق چاي‌خوري
كره ۲ قاشق غذاخوري
ماست وانيلي ۱۷۰ گرم
يخ به مقدار لازم
شير سويا يا شير خام گرفته‌شده نصف فنجان
براي طرز تهيه اسموتي سيب اگر مخلوط كن شما بزرگ است، تمامي مواد را با هم ريخته و مخلوط كنيد. اما گر مخلوط كن شما كوچك است، مواد را كم كم اضافه كنيد. سپس اين مخلوط را در ليوان ريخته و با قاشق ميل كنيد.

 اسموتي توت فرنگي با موز و كيوي يخ زده
مواد لازم

موز ۱ عدد
 كيوي ۱ عدد
 آب سيب ۱ ليوان
 عسل ۱ قاشق غذاخوري
اين نوع اسموتي فيبر بسيار بالايي دارد، درنتيجه شما احساس سيري كرده و به كاهش وزن كمك مي‌كند. درواقع همان‌طور كه مي‌دانيد فيبر در بين وعده‌هاي غذايي باعث مي‌شود كه شما هوس شيريني‌جات نكنيد.

 

طرز تهيه اسموتي تمشك


مواد مورد نياز

تمشك يخ زده به مقدار لازم
تمشك تازه ۱ فنجان
ماست وانيلي ۱۷۰ گرم
چيپس شكلات يك‌چهارم فنجان
شير سويا يا شير خامه گرفته شده نصف فنجان
براي طرز تهيه اسموتي تمشك مي‌توانيد تمام اين مواد را در مخلوط كن ريخته و با هم تركيب كنيد‌. سپس در ليوان بريزيد و آن را ميل كنيد.

 

سخن پاياني
اسموتي‌هايي كه در اين مقاله از جوان ايراني براي شما توضيح داده شد را مي‌توانيد بسيار سريع تهيه كنيد‌. درواقع علاوه بر اينكه مواد مغذي به بدن شما مي‌رسد، مي‌توانيد به وزن دلخواه خود نيز برسيد. خبر خوب براي شما اين است كه با اين روش هوس شيريني‌جات و ريزه‌خواري‌هاي بين وعده‌هاي غذايي كاهش پيدا مي‌كند.

طرز تهيه اسموتي: با تركيب اين چند ميوه لاغر شويد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.