همه چیز درباره زگیل تناسلی در بارداری

۱,۳۰۳ بازديد


زگیل تناسلی اغلب می تواند شما را شرمنده کند یا باعث ناراحتی شما شود. اما اگر باردار هستید، ترکیب زگیل تناسلی و بارداری می تواند بسیار نگران کننده باشد.

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید و HPV دارید، ممکن است سوالات و نگرانی های زیادی برای شما ایجاد شود. آیا HPV یا زگیل تناسلی بر بارداری یا زایمان تأثیر می گذارد؟ همچنین ممکن است با این سوالات دست و پنجه نرم کنید: آیا این بیماری به جنین آسیب می رساند؟ آیا بارداری می تواند روی زگیل های موجود تاثیر بگذارد؟ آیا زگیل تناسلی در دوران بارداری قابل درمان است؟

در این مقاله دکتر کیوان آقامحمدپور به این سوالات و سوالات دیگر پاسخ خواهیم داد. ما همچنین تصویر واضحی از معنای باردار بودن و ابتلا به HPV یا زگیل تناسلی ارائه می دهیم.


زگیل تناسلی چه تاثیری بر بارداری دارد؟

زنان با یک یا چند ژنوتیپ ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ممکن است نگران باشند که ممکن است به جنین آنها آسیب برساند یا مشکلاتی در بارداری ایجاد کند.

در بیشتر موارد زگیل تناسلی تاثیر زیادی بر بارداری ندارد. هیچ ارتباطی بین درد مفاصل و مواردی مانند سقط جنین یا مرده زایی یافت نشده است.

با این حال، زگیل‌های فعال می‌توانند به دلیل تغییرات در هورمون‌ها و سیستم ایمنی، بزرگ‌تر از حد طبیعی شوند. به همین دلیل است که ممکن است هنگام ادرار کردن در ناحیه تناسلی احساس درد کنید.

به طور کلی، زگیل تناسلی بر خود بارداری تأثیری ندارد، اما می تواند باعث ایجاد عوارض در هنگام زایمان شود. اگر در دوران بارداری از زگیل تناسلی رنج می برید، همیشه باید با پزشک عمومی یا ماما صحبت کنید.

چگونه به زگیل تناسلی مبتلا می شوید؟

زگیل تناسلی یا ویروس HPV از طریق تماس پوست به پوست در ناحیه تناسلی منتقل می شود. ویروس ممکن است روی پوست وجود داشته باشد. حتی اگر از کاندوم استفاده می کنید. شما می توانید به زگیل تناسلی مبتلا شوید زیرا کاندوم تمام پوست اندام تناسلی شما را نمی پوشاند.

راه های پیشگیری از زگیل تناسلی چیست؟

ابتدا با پزشک خود در مورد واکسیناسیون HPV صحبت کنید. اکثر برندهای واکسن شما را در برابر انواع HPV که باعث بیشتر موارد زگیل تناسلی می شوند محافظت می کنند. این بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه مشکل مرتبط با HPV از جمله زگیل تناسلی است.

زگیل تناسلی از طریق تماس پوست به پوست (از جمله رابطه جنسی) با فرد آلوده منتقل می شود. بنابراین، تنها راه مطمئن برای پیشگیری از زگیل تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی، پرهیز از دست زدن به دهان یا اندام تناسلی دیگران است.

اما اکثر مردم در مقطعی از زندگی خود رابطه جنسی دارند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه رابطه جنسی ایمن داشته باشید. اگرچه استفاده از وسایل محافظتی مانند کاندوم در هنگام رابطه جنسی صد در صد از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری نمی کند، اما بی تاثیر نیز می باشد.

علاوه بر این، اگر زگیل در ناحیه تناسلی یا مقعد مشاهده کردید، ممکن است بخواهید از داشتن رابطه جنسی با فرد مبتلا خودداری کنید، زیرا این زمانی است که زگیل تناسلی به راحتی گسترش می یابد. اما به یاد داشته باشید که زمانی که هیچ زگیل قابل مشاهده ای وجود ندارد، می توانید زگیل را دریافت کنید یا به آن منتقل کنید. بنابراین مهم است که از کاندوم استفاده کنید حتی اگر همه چیز کاملاً خوب به نظر برسد.

چگونه از گسترش جنگ های جنسیتی جلوگیری کنیم؟

اگر متوجه شدید که زگیل تناسلی دارید، آرامش خود را حفظ کنید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از به اشتراک گذاشتن این موضوع با شرکای خود اجتناب کنید.

شریک زندگی خود را تشویق کنید تا با پزشک یا پرستار در مورد واکسن HPV صحبت کند. اکثر برندها می توانند در برابر برخی از ویروس هایی که باعث بیشتر موارد زگیل تناسلی می شوند محافظت کنند.

همیشه هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.

هنگامی که زگیل های قابل مشاهده دارید، حتی با کاندوم، رابطه جنسی نداشته باشید. ممکن است در جاهایی که با کاندوم پوشانده نشده است زگیل وجود داشته باشد.

سیگار نکش! اگر سیگار می کشید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به زگیل های بیشتری نسبت به افراد غیر سیگاری باشید، و در صورت مصرف سیگار ممکن است احتمال بازگشت زگیل در شما بیشتر باشد.

همیشه قبل از رابطه جنسی به شرکای جنسی خود بگویید که زگیل تناسلی دارید، بنابراین می توانید برای جلوگیری از گسترش آنها با یکدیگر همکاری کنید.

تاثیر واکسن گارداسیل در بارداری چیست؟

واکسن HPV برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان می دهد که این واکسن برای نوزادان متولد شده از زنانی که در دوران بارداری واکسینه شده اند مشکلی ایجاد نمی کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است. یک زن باردار تا زمانی که بارداری کامل نشده است، نباید دوز از واکسن را دریافت کند.

دریافت این واکسن در دوران بارداری دلیلی بر ختم بارداری نیست. اگر زنی می داند که 1 یا چند واکسن HPV در دوران بارداری دریافت کرده است، باید صبر کند تا تمام واکسن های باقی مانده HPV را دریافت کند. با این حال، بهتر است قبل از دریافت واکسن گارداسیل با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید. در نهایت، واکسن های مختلفی با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارد.

تأثیر مس اندام تناسلی بر باروری

در موارد نادر، زگیل تناسلی می تواند به کودک منتقل شود. در این موارد، نوزاد معمولا چندین هفته پس از تولد دچار زگیل در دهان یا گلو می شود. انواع HPV که باعث زگیل تناسلی می شوند، خطر سقط جنین یا مشکلات زایمان را افزایش نمی دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.